İRCForumun.COM IRC Forum ve Bilgi Paylaşım Forumu


Geri git   İRCForumun.COM IRC Forum ve Bilgi Paylaşım Forumu > Genel Kültür Sanat Forumu > Sağlık Köşesi > Alternatif Tıp
sohbet Kitap satış sohbet
Reklam Ver sohbet Reklam Ver
web hosting, irc hosting seo domain satış
Like Tree2Beğeni(ler)
  • 1 Post By SivasLı
  • 1 Post By Hesnaa

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02-10-2022, 06:32 PM   #1
*********takimlideri
Moderator
 
SivasLı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Aug 2021
Üye No: 205
Şehir:
Cinsiyet:
URL:
IRC:
Radyo Adı:
Mesaj Sayısı: 347
Aldığı Beğeni: 118
Beğendikleri: 260
@SivasLı
Standart Haftada En Az 3 Kez Mutlaka Yeşil Mercimek Tüketin

Yeşil mercimek ülkemizde çok değişik şekillerde sofralarımızda yer alan, uygun fiyatla oldukça bol bulabildiğimiz bir kurubaklagil seçeneğidir. Aynı zamanda besin değeri oldukça yüksek olan yeşil mercimeğin tüm faydalarını Diyetisyen Aysen Arıcan'dan öğrenelim.

Tanelerin dış kısmında çözünebilen ve çözünemeyen posa, iç kısmında nişasta ve protein bulunur. Yağ içeriği çok düşüktür ve çoğunluğu doymamış yağ asitlerinden oluşmaktadır. Ayrıca yeşil mercimek kolesterol içermez. Yeşil mercimek protein, karbonhidrat; lif, fosfor, kalsiyum, demir, sodyum, potasyum, A vitamini, B1 vitamini, B2 vitamin ve yüksek oranda folik asit içerir. İçerisindeki kompleks karbonhidrat ve protein zenginliğinden ancak doğru şekilde hazırlanıp pişirildiğinde yararlanılabilir. Havadaki azotu toprağa bağlayan birkaç kurubaklagil türünden biridir ve içerdiği besin maddelerinin yanında, köklerinde %5-20 oranında azot bulunması toprağın verimliliğini artırmada da çok önemli bir bitki olduğunun göstergesidir.

Haftada en az 3 kez mutlaka tüketin!

4 temel besin grubundan birini oluşturan et, yumurta ve kuru baklagiller grubu içinde yer alır. Kuru baklagiller besin öğesi bileşimi ve posa içeriği açısından haftada en az 3 kez mutlaka tüketilmelidir. Yeşil mercimek özellikle kadın sağlığı açısından çok önemlidir. Sindirim sistemi hastalıklarının, bazı kanser türlerinin, kalp ve damar hastalıklarının önlenmesinde çok önemlidir.

Diyet için birebir!

Hayvansal kaynaklı protein tüketimi yetersiz olanlarda, yağ ve kolesterolden kısıtlı diyet tedavilerinde, zayıflama amaçlı hazırlanan diyet programlarında, liften zengin beslenmenin gerektiği durumlarda tüketimi artırılarak protein gereksinimi karşılanabilir.

Pişirirken dikkat!

Ancak protein kalitesini artırmak için mutlaka tahıllarla birlikte tüketilmelidir. Pişirme usullerine uygun olduğunda ve C vitaminlerinden zengin sebze ve meyvelerle tüketildiğinde yapısındaki demir ve kalsiyumun biyoyararlılığı (vücutta kullanımı) artar. Örneğin; 1 porsiyon mercimek yemeği, 1-2 dilim tam tahıl ekmeği ve taze mevsim salata ile birlikte yenildiğinde protein kalitesi artar.

Hesnaa Bunu beğendi.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-10-2022, 06:45 PM   #2
kayıtliuye
 
Hesnaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jan 2022
Üye No: 761
Şehir:
Cinsiyet:
URL:
IRC:
Radyo Adı:
Mesaj Sayısı: 24
Aldığı Beğeni: 7
Beğendikleri: 21
@Hesnaa
Standart

Emeğine sağlık

SivasLı Bunu beğendi.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-10-2022, 06:47 PM   #3
*********takimlideri
Moderator
 
SivasLı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Aug 2021
Üye No: 205
Şehir:
Cinsiyet:
URL:
IRC:
Radyo Adı:
Mesaj Sayısı: 347
Aldığı Beğeni: 118
Beğendikleri: 260
@SivasLı
Standart

Emeğine sağlık

  Alıntı ile Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil



Şu Anki Saat: 01:24 AM